Blogg

Bli kjent med nye Jira Service Management!

Nyhet fra Atlassian – Jira Service Management – erstatter Jira Service Desk

Jira Service Management forbedrer bedriftens ITSM basert på Jira Service Desk, og akkurat som før har du tilgang til kundeportal, køer, tjenestenivåavtaler m.m. I skyversjonen av nye Jira Service Management er dessuten følgende funksjoner inkludert:

Moderne hendelseshåndtering, Opsgenie

Opsgenie er nå en integrert del av Jira Service Management Cloud. Med over 200 integrasjoner for overvåkingsverktøyene dine blir det enkelt å koble varsler til riktig team. Hendelser og varsler kan generere telefonsamtale, SMS, appvarsel og e-post basert på hendelsens prioritet. Med beredskapsplaner, eskalering og støtte for postmortem får du en bedre hendelseshåndtering.

Endringsledelse (Change management) for DevOps-tidsalderen

Smartere beslutninger kan tas basert på bedre informasjon i forbindelse med endringer i tjenestene dine. Gir mulighet for raskere innovasjon gjennom automatisert risikovurdering, arbeidsflyt med godkjenningstrinn og integrasjon med populære CI/CD-verktøy som Bitbucket Pipelines, Jenkins og CircleCI.

Intuitiv service

Nå blir det enklere for agentene å kategorisere servicesaker, hendelser, problemer og endringer. Arbeid smartere med ny funksjonalitet, for eksempel masseoppdatering av saker og integrerte maskinlæringsfunksjoner som grupperer saker som ligner hverandre.

Snart kommer også integrert asset management og konfigurasjonshåndtering basert på appen Insight og chatops via integrasjon til Halp.

Hva betyr dette for deg?

Nåværende Jira Service Desk Cloud-kunder blir automatisk oppdatert til Jira Service Management i samme plan som tidligere, Standard, Premium eller Cloud. Dette kan i noen tilfeller påvirke prisen. Kontakt oss, så hjelper vi deg å finne riktig lisensnivå. Vi forhandler dessuten måneds- og årslisenser for Cloud. Vi hjelper deg også gjerne i gang med de nye funksjonene i Opsgenie for å gi bedriften din fullt utbytte av investeringen, med kortere svartider og bedre kontroll over hendelseshåndteringen.

Hvis du allerede er Opsgenie-kunde, kan du velge å slå sammen instansene dine. Vi forteller gjerne mer om hva som er nytt når det gjelder funksjonalitet.

Også Jira Service Desk Data Center blir Jira Service Management fra versjon 4.14. Insight er inkludert fra og med februar 2021. Opsgenie kjøpes separat, ettersom det er en Cloud-applikasjon. Stretch Addera kan hjelpe deg å legge til Opsgenie for din instans. Integrasjonene mellom Jira Service Management og Opsgenie fungerer også i hybridmiljøer.

Del dette innlegget