Blogg

Integrasjon mellom Device42 og Jira Service Management Cloud

Ta kontroll over assets dine med auto-discovery

Funksjonaliteten i Jira Service Management blir stadig mer kraftfull. Nylig lanserte Atlassian sin AWS connector, og nå har det også kommet en integrasjon for Device42. Appen installeres via Atlassian Marketplace og er gratis for Atlassian- og Device42-kunder.

Hva er auto-discovery? 

Store organisasjoner trenger en såkalt «auto-discovery»-løsning, som gir bedre kontroll over en kompleks, voksende IT-infrastruktur. Device42s auto-discovery gir systemstøtte for sporing og kontroll av selskapets infrastruktur og system. Informasjonen fra Device42 må være tilgjengelig i organisasjonens IT Service Management (ITSM)-system og i Configuration Management-databasen (CMDB). Dataene som er tilgjengelige i ITSM-systemet og i CMDB, må være aktuelle og korrekte. Koblingen til Assets i Jira Service Management sørger for at riktig informasjon fra Device42 er tilgjengelig i Jira.

Mange kunder bruker Atlassians løsning Assets Discovery, som er inkludert kostnadsfritt for Premium- og Enterprise-planen, mens andre velger systemet Device42s Discovery-funksjonalitet for å administrere, analysere og forstå IT-miljøet sitt. Integrasjonen gir også Device42-kunder tilgang til korrekte data i Jira Service Management.

Bruk Device42-data i Jira Service Management Assets

Dataene synkroniseres fra Device42 til Jira Service Management Assets. Dette gir Jira-brukere mulighet til å velge og koble Device42 Asset/Configuration Items (CI-er) direkte til issues i Jira.

  • Jira-brukere kan se relaterte CI-er direkte i Jira-issues ved hendelseshåndtering og endringsledelse. Brukerne får all informasjon direkte i Jira, noe som øker effektiviteten og kvaliteten.
  • Den synkroniserte informasjonen fra Device42 kan brukes til automasjoner i Jira Service Management eller i Jira-workflows.
  • Når sammenhenger oppdages via «Application Focus Filters» i Device42, f.eks. for et forretningssystem, blir det automatisk opprettet issues i Jira for relaterte CI-er. Relevante brukere kan godta eller avvise at det legges til en ny sammenheng direkte i Jira-issues.

Jira-brukere får tilgang til Device42-informasjon (serienummer, modell osv.) for det aktuelle CI-objektet direkte i Jira Service Management. CI-er i Jira Service Management kan dessuten lenkes direkte til en side i Device42, der brukeren enkelt kan se ytterligere CI-detaljer og informasjon.

Stretch Adderas ITSM-team er her for deg. Kontakt oss, så hjelper vi deg med rådgivning, lisenser og tjenester.

Del dette innlegget