Blogg

Hva skjedde i 2022?

Tilbakeblikk gir energi, inspirasjon og nye krefter

På terskelen til et nytt år tar vi oss tid til å se tilbake og hente energi, inspirasjon og kraft til alt det spennende som ligger foran oss. 2022 var annerledes på mange måter, med globale hendelser som skapte uro. Da føles det godt å være i et miljø der vi løfter hverandre opp og heier på hverandre. Vi vil gjerne fortelle litt om hvordan året har vært for Stretch Addera.

Året startet med hjemmekontor for de fleste av oss, og teamet fikk flere nye kolleger som vi ble kjent med og onboardet på avstand, ved hjelp av blant annet Confluence og Slack. Så snart vi fikk anledning til å møtes og reise igjen, bestilte vi et pop-up-kontor og kunne se frem til både konferanse og flere event i løpet av året.

Pop-up-kontor og Stretch-konferanse

Pop-up-kontor i Orust – endelig kunne vi møtes igjen, løfte blikket og fokusere ytterligere på kundesuksess, happiness in teamwork og veien videre!

Etter pop-up-kontoret møttes også flere team på Micro-pops. Formålet med Micro-pops er å bygge nettverk, samarbeide og møte kolleger fra andre Stretch-huber/-kontorer. Ofte har vi en felles kunde, workshop eller aktivitet med kolleger fra den andre huben.

Stretch-konferansen ble noen fantastiske dager med hele Stretchgruppen på Loka Brunn, etterfulgt av en reise 80 meter ned under jorden til eventyrgruven i Tuna Hästberg. Konferansen ble avsluttet i et eget leirområde over gruven med konsert og fest. Vi i Stretch Addera hadde lett i skuffer og skap og funnet frem de gamle studentluene våre, og dermed ankom vi årets temafest i samlet flokk – syngende på et lasteplan!

Besøk hos Atlassian i Amsterdam

Året bød på flere anledninger til å besøke Atlassian i Amsterdam.

Vi utvekslet erfaringer om det nordiske markedet, løsninger innen Atlassian Cloud og ITSM/ESM og hvordan vi sammen som ETT team kan bidra til kundenes suksess.

Personlige møter gir energi, og møtene med Atlassian har gitt oss påfyll i form av nye ideer og nye muligheter til å tilby kundene enklere løsninger i 2023.

ITSMf-konferanse i Oslo

ITSMf-konferansen i Oslo bød på mange givende møter med noen av de beste innen ITSM. De som besøkte standen vår, fikk snurre lykkehjulet og vinne premier, og de fikk dessuten innsyn i den siste ITSM Gartner-rapporten, der Jira Service Management ble kåret til leder innen ITSM. De besøkende delte gjerne sine tanker om  «Happiness in service management», der god flyt var et vinnerkonsept.

Happiness in Teamwork – Oslo

Psykologisk trygghet – ikke noe som gjelder bare i arbeidstiden.

I oktobermørket åpnet vi Oslo-kontoret vårt og inviterte rundt 60 gjester til et event med temaet «Happiness in Teamwork».  En av Stretch-kundene våre fortalte om hvordan trygghet på arbeidsplassen skaper glede, nye bekjentskaper og rom for innovasjon.  Et annet populært innslag var et foredrag i regi av Røde Kors, «Nettverk etter soning». Der fortalte Røde Kors om sitt viktige arbeid med å inkludere tidligere straffedømte i samfunnet, og om betydningen av å føle at noen har troen på deg.

Et av Stretchs verdiord er omtanke. Hvis det er noe vi tok med oss fra denne kvelden, så er det hvor viktig det er å vise omtanke for menneskene rundt oss, enten det er kolleger eller fremmede.

Atlassians High Velocity ITSM – London

I desember fikk vi en tidlig julegave, da et Stretch-team sammen med noen av kundene våre besøkte London og et av årets høydepunkter – High Velocity ITSM. Eventet ble en kickstart på oppgaven med å eliminere «Bad Service Management» og fokusere på «Happiness in Service Management»; mer om dette kommer i 2023. Følg oss også på LinkedIn for å få med deg de siste nyhetene.

Nye kolleger og fokus på Cloud

I løpet av året fikk vi også 16 fantastiske nye kolleger fordelt på seks forskjellige steder i to land! Vi ønsker våre nye stjerner Alexander, Henrik, Line, Christoffer, Rasmus, Gustav, Clara, Philip, Anton, Chanon, Katarina, Matias, Thomas, Linda, Jonas og Love velkommen. Teamene har også fått mange nye sertifiseringer med fokus på Cloud, ITIL og SAFe. Stretch Addera er Skandinavias 100 % fokuserte Atlassian Platinum-partner, med flest sertifiserte konsulenter fordelt på kontorene våre i Norge, Danmark og Sverige. Heftig, synes vi!

En stor takk til alle de fantastiske kundene våre

Kundenes fremgang er vår fremgang, og vi har gleden av å samarbeide med noen av verdens beste selskaper!

I løpet av året har vi sammen flyttet store, komplekse Data Center-instanser til Atlassians Enterprise Cloud og overført serverinstanser til Cloud eller Data Center basert på kundenes unike behov. Vi har implementert B2B-, ESM- og ITSM-løsninger med smart automasjon og asset management. Gjennom Stretchs serviceavtale har vi bidratt til forenklet selvbetjening, automatisering, nye bruksområder og økt samarbeid mellom team i ulike deler av kundens organisasjon. Kreativiteten som kundenes team viser hver dag, gir oss stadig påfyll av energi. På terskelen til 2023 opplever vi at det er økt etterspørsel etter Jira Service Management-løsninger, flere som har mulighet til å flytte instansen sin til Cloud og nye team som oppdager hvor enkelt det er å samarbeide i Jira og Confluence.

Stretch Adderas fokusområder i 2023 er Atlassian Cloud, Jira Service Management og smarte, skalerbare samarbeidsløsninger i Atlassian-plattformen.

Har du et nyttårsforsett om å gjøre livet bedre i 2023? Da bør du bli en del av vårt sterke, voksende team!

Del dette innlegget